sábado, 7 de junio de 2008

UNA BONA EXPERIÈNCIA!!


Ahir, seguint els passos de la Rosa, però amb els meus petits dimoniets de primer, vaig explicar aquest conte "Rei i Rei". Quan els hi vaig ensenyar la portada els hi vaig preguntar: de què creieu que parlarà aquest conte? i una nena va contestar: jo crec que d'un rei i un rei que són molt amics!!. La veritat és que no em va sorprendre gaire que em contestés la pregunta aquesta nena perquè fa uns mesos va anar a una boda gai i per tant, ja té una mica de coneixement sobre el tema.

Llavors, vaig començar a explicar el conte. El vaig explicar força a poc a poc per a que poguessin entendre el que anava passant a cada moment. També anava ensenyant els dibuixos i els hi anava preguntant el que veien a les imatges, ja que penso que es pot extreure un gran suc d'aquestes il·lustracions. D'aquesta manera, vam poder arribar a la conclusió que aquesta història passava en la actualitat i no era un conte de fa molts i molts anys perquè hi havien cotxes, avions i coets.

A mesura que anava explicant el conte, anava mirant les seves caretes i, realment, era per haver tingut una càmara i gravar-ho. Tenien unes orelles d'elefant i uns ulls de mussol. Crec que és una de les poques vegades en que els he vist tant atents aquest curs, ji,ji.

Va ser molt graciós quan va sortir la última princesa i tots van dir: que guapa!!, segur que s'enamora d'aquesta princesa!!, sembla molt simpàtica!!. I llavors va arribar L'AMOR A PRIMERA VISTA!!. Rapidament, van entendre que el príncep no s'havia enamorat de la princesa sinó que s'havia enamorat del germà d'aquesta. Les seves cares estaven estupefactes, amb la boca oberta i sense dir ni una paraula.

Vam continuar el conte i finalment va arribar el: "I conte contat, ja s'ha acabat" i un debat que, realment, va valer molt la pena. Jo els hi vaig dir: Què us ha semblat el conte? i ells van contestar molt entusiasmats: és molt xulo!!!. A partir d'aquest moment van dir moltes coses i es van plantejar alguns dubtes com:

  • Està bé que es casin dos nois perquè si s'estimen....
  • És una mica estrany que es casin dos nois però si s'estimen doncs que l'amor els ajunti
  • És estrany que dos homes es donguin un petó a la boca perquè jo no ho he vist mai. Ah!! jo sí que ho he vist perquè vaig anar a una boda!!. Jo també ho he vist a les pelis!!.
  • Per què hi havia tantes noies al casament i tants pocs nois si era una boda de nois?
  • M'ha agradat molt quan s'han enamorat a primera vista.
  • M'ha agradat quan es casaven perquè si dos nois s'estimen s'han de casar.
  • És xulo quan es fan un petó a la boca perquè surt un cor i això vol dir que s'estimen molt.
  • Ha estat molt divertit que la reina portés tantes princeses i al final el príncep s'enamorés d'un altre príncep.
  • Jo els hi vaig preguntar: Us ha agradat que fossin dos nois o haguéssiu preferit que fossin un noi i una noia? i ells van contestar: Ens ha agradat molt que fossin dos nois perquè s'estimaven molt i si s'estimen és igual com siguin.
  • Què en penseu d'aquesta història? Que és una història real, de veritat i que passa a la gent normal com nosaltres.
  • Vosaltres coneixeu dos prínceps o dues princeses que s'hagin casat a la vida real? No. Creieu que es podrien casar dos prínceps o dues princeses? No. Però si dos prínceps i dues princeses s'estimessin com ho podrien fer per casar-se? Doncs podrien anar a un altre país i casar-se i llavors tornar i així, ningú els hi podria dir res.

Realment, va ser un debat que va valer molt la pena fer-lo. He de reconèixer que alguns comentaris em van arribar a emocionar perquè els deien amb molt de sentiment. Tot i ser petits, vaig poder comprovar que tenen les idees molt clares i que amb la seva màgia i la seva inocència el món aniria molt millor.

Com diu la Rosa: QUE BONIC ÉS SER I FER DE TUTORA!!!

3 comentarios:

Rosa dijo...

És que són el que no hi ha la canalla. M'alegro molt que us hagi anat bé a tu i als teus domoniets.
Ho veuen tot tan normal...

Aquesta setmana torno a tenir els primers i els segons que els tinc a la franja M2. Acabaré la ronda.
Ja tinc el conte de les quatre cantonades per als pàrvuls.

M'agrada que ens poguem posar d'acord per preparar Ciutadania amb cara i ulls.
A veure que diu la onlywords.

Una abraçada,
Rosa

Anónimo dijo...

Ei, jo també tinc ganes de què els meus nens sentin la història... i la idea de la Rosa sobre l'àrea de ciutadania... ja hi podeu comptar!

xico85ian dijo...

Es increible lo que fa un conte,
Es increible lo que canvien les coses,
Es increible lo que fa una profesora,
Es increible la resposta de la canalla,

Pero aixo no seria posible sin el vostre entusiasme que feu al contar el conte, i veure com respon la canalla, canalla que us fa emocionar amb la vostra ilusio per ensenyar, en canvi a mi i segurament a altres com jo, ens emocionem a llegir com us emocioneu i ens ajudeu a que el que ens passa a molts canvi en aquests nous nois i noies qeu no solament son el nostre present si no tambe el nostre futur!!!

Moltes gracies !!!

Abraçades, amb afecte,
ian^^